dinsdag 20 november 2012

A metallic touch

Metallic jeans, metallic nagellak, metallic blousjes, metallic sieraden, metallic make-up en zelfs metallic haar! Dit jaar is de metallictrend niet te missen. Een metallic item is een must have voor in je kledingkast. Maar hoe combineer je deze eyecatcher? Hoe zorg je ervoor dat je er niet als een robot uit de Seventies uitziet?

Het spits bijt ik af met de make-up. Metallic make-up kun je van elk merk krijgen. In eyeliners, eyeshadows en zelfs lipsticks. Zo kun je bij Essence, Catrice, Hema al hele leuke voordelige metallic make-up halen. Natuurlijk verkopen Rimmel, L'Oréal, Max-Factor en Maybeline ook metallic make-up maar dan ben je iets meer geld kwijt. Zoals je op het plaatje hieronder ziet, kun je een erg dramatische look aanbrengen met een metallic eyeshadow, dit is leuk voor een feestje of een avondje uit. Maar met alleen een metallic eyeliner en een beetje mascara kun je ook een leuke dagelijkse look maken. Kortom, metallic make-up kan voor iedere gelegenheid gedragen worden.

 
 
Dit jaar zag je ook veel metallic terug op de catwalk. Hieronder zie je modellen die een zilveren en een gouden variant van metallic dragen. Het komt terug in trenchcoats, jurkjes, rokjes en jasjes. Metallic wordt gauw too much maar de ontwerper van deze lijn heeft laten zien dat metallic heel chique, vrouwelijk en makkelijk op een subtiele manier gedragen kan worden. Bij metallic denken heel veel mensen toch terug aan de Seventies, aan de zilveren metallic broeken met de wijde pijpen en de discojasjes. Maar metallic kan ook op een hele subtiele manier gedragen worden.
 

 
 
 
Een item hoeft niet altijd helemaal uit metallic te bestaan. Dat bewijst dit ontzettend leuke jurkje. Er is een soort missoniprint van metallic goud en zwart. Dit jurkje is erg modieus en ik zou het dan ook graag in mijn kast willen hebben.. Een paar mooie hakken eronder, een zwarte trenchcoat erover of juist een stoer zwart leren jasje, en je outfit is helemaal af. Doordat metallic altijd erg aanwezig is in een outfit, is het belangrijk dat je je accessoires rustig houdt. Kies niet voor, én armbanden, én ringen, én kettingen, én oorbellen, én een haarspeld, én een tasje. Houd het simpel. 
 
 
 
Nét een spiegeltje op je nagels. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik deze foto zag. Een mooie zilvere metallic lak en een mooie statement ring. Ik ben gelijk druk gaan zoeken op internet. Waar kan ik metallic nagellak vinden? Essie, O.P.I. Herôme, Essence, Catrice, ze verkopen allemaal mooie metallic lakjes. Nou vind ik persoonlijk metalliclakjes snel op holografische lakjes lijken, dus ik ben erg nauwkeurig in mijn keuze voor een metallic lak. Nou vond ik zelf de Nein! Nein! Nein! Ok, fine. NL G21 van O.P.I een mooi metallic lakje. Het is een grijze metallic lak en kost €13,95. 
 
 
 
Ook ben ik erg te spreken over de lakjes van Essie. Ze hebben een nieuwe edition van metallic lakjes: Mirror Metallics. Deze edition bestaat uit 5 metallic lakjes.  Het is niet te lezen dus ik zal de namen van de kleuren opnoemen.
  1. Blue Rhapsody
  2. Penny Talk
  3. Nothing Else Metals
  4. No Place Like Chrome
  5. Good As Gold
Deze lakjes zijn momenteel nog niet beschikbaar in Nederland maar in Amerika is de prijs $16.50 voor een potje. Redelijk prijzig, maar geeft wel waar voor zijn geld.
 
Nou vertelde ik aan het begin van mijn blog dat er oom metallic haartrends zijn. Momenteel zijn er 3 metallic haartrends hot.
  1. Metallic highlights ( hairtinsels )
  2. Metallic hair gel
  3. Blad goud in je haar ( klinkt vaag hè, ik vertel er straks meer over )

Als eerste zal ik beginnen met de metallic highlights die ik zelf ook heb. Beyonce straalde als 1 van de eerste met deze highlights in haar haar. Zoals je ziet zitten er allemaal 'strookjes' in haar haar. Ze heeft gekozen voor een zilveren versie van metallic highlights. Een andere naam voor de metallic highlights zijn hair tinsels.

 
 
Ik was zo nieuwsgierig geraakt naar deze hairtinsels, dat ik samen met mijn vriendin op internet ben gaan zoeken. Na een tijdje zoeken hebben wij een site gevonden en hebben we daar onze hairtinsels besteld op de volgende site: www.hairtinsels.nl
Er was keuze uit een hele hoop kleur, rood, blauw, paars, groen, glow in the dark, zwart, zilver, goud. en ga zo maar door. Wij hadden een bestelling geplaats en hadden 100 gouden en 100 zwarte hairtinsels besteld. Je kan de hairtinsels in sets van 100 kopen en in sets van 15, de prijzen variëren hierin. Ongeveer 2 weken later kregen wij onze bestelling binnen en zijn we de hairtinsels gaan bevestigen. We hebben de stappen van de volgende video gevolgd: http://www.youtube.com/watch?v=krzGFlk_maU 
 
Dit is het resultaat geworden. Ik heb ervoor gekozen om de hairtinsels aan 1 kant van mijn scheiding aan te brengen. Het valt namelijk best op.
 
 
 
Metallic hair gel. Een bekend celebrity die gebruik maakte van metallic hair gel was Amber Rose. Haar gemilimeterde haar en de metallic hair gel maakte een echte diva van haar! Hoe breng je het aan? Het is de bedoeling dat je de metallic hair gel op droog haar aanbrengt. Het blijft namelijk niet permanent zitten, het is uitwasbaar. Je kan de metallic hairgel kopen op www.stargazer-products.nl voor €4.25.
 
 



 
 
Last but not least, blad goud in je haar. Het was een enorme verschijning toen de modellen van Topshop Unique blad goud in hun haar droegen. Nou is blad goud erg prijzig, maar er is een goedkopere variant voor €5.25 op www.cchobby.nl
Het blad goud blijft het best in je haar zitten met een laagje wax in je haar, als je het blad goud bevestigd hebt, is het verstandig nog een beetje hairspray erin te spuiten.
 
 
Hier nog een leuk filmpje van de London Fashion Week Spring 2012 LFW, met onder andere het bekende model Barbara palvin. Het filmpje laat óók het metallic haar van Topshop Unique zien!
 
 
xoxo

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten